Każde przedsiębiorstwo chce się wyróżniać na tle konkurencji. Chce być inne, unikalne. W tym celu firmy tworzą swój własny brand. Wszystko zaczyna się od stworzenia identyfikacji wizualnej. Identyfikacja wizualna często określana jest także jako corporate identity lub visual identity. Składa się na nią wiele elementów. Projektowanie identyfikacji wizualnej zaczynamy od logotypu firmy. W jej skład wchodzi także określenie kolorystyki firmy, określenie rodzajów czcionek jakie będą używane przy tworzeniu pism i dokumentów, wygląd budynków firmy i wystrój wnętrz, wygląd opakowań oraz wszelkich materiałów promocyjnych i reklamowych.

 

Kiedy tworzymy własną firmę warto zadbać o stworzenie unikalnego systemu identyfikacji wizualnej. To już na starcie da nam pewną przewagę nad konkurencją, która taka systemu nie posiada. Swoje systemy identyfikacji wizualnej posiadają nie tylko firmy i przedsiębiorstwa, ale także samorządy czy miasta. Jednym z takich przykładów może być miasto Wrocław. Jak zatem widać każdy kto chce się liczyć i być uważanym za poważnego gracza inwestuje w stworzenie własnego systemu identyfikacji wizualnej.