Marketing 360 stopni polega na docieraniu do jak najszerszej grupy odbiorców przy użyciu technologii cyfrowych, klasycznych technik reklamowych oraz kombinacji taktyk mających na celu utrzymanie starych i przyciągnięcie nowych klientów. Wybierając taką strategię, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, które w pewnych okolicznościach mogą do siebie idealnie pasować, ale w niektórych przypadkach znacznie ograniczą efekt całej kampanii.
Wybierając strategię marketingu 360 stopni, należy pamiętać, że jest ona kształtowana przez trzy kluczowe aspekty.
- Aspekt omnichannel — jednoczesne stosowanie marketingu cyfrowego i klasycznego marketingu offline.
- Aspekt wielokanałowy — wykorzystanie wszystkich kanałów w ramach każdego obszaru omnichannel, na przykład płatnego i bezpłatnego marketingu cyfrowego.
- Aspekt frontendowy i backendowy — wykorzystanie kanałów mających na celu zarówno przyciągnięcie, jak i zatrzymanie użytkowników.
Co to jest marketing 360 stopni i jego znaczenie?
Do marketingu można podejść na dwa sposoby — jeden z nich polega na skupieniu się na marce i jej zaletach, a drugi polega na ukierunkowaniu się na konsumenta i opracowaniu produktów, które mu się spodobają, a następnie opracowaniu odpowiednich strategii komunikacyjnych, aby osiągnąć ten cel. Marketing zintegrowany polega na określeniu potrzeb klienta, opracowaniu dla niego produktu, opracowaniu strategii komunikacji w celu ich zaspokojenia, a w całym tym procesie konsument znajduje się w centrum uwagi.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której produkt został już opracowany, a następnie należy zająć się budowaniem marki, marketingiem i sprzedażą. W takim scenariuszu strateg marketingu 360 stopni ma do dyspozycji cały arsenał środków przekazu — media drukowane, telewizję, media społecznościowe, public relations, e-mail marketing, strony internetowe, telemarketing, imprezy i targi.
Celem marketingu 360 stopni jest zapewnienie spójności informacji we wszystkich kanałach, które są niezbędne do utrzymania zaangażowania konsumentów w produkt i lepszego zrozumienia marki.
Najnowsze komentarze