Dobór i wykorzystanie słów kluczowych stanowi jeden z najbardziej podstawowych etapów tworzenia oraz prowadzenia efektywnej strategii SEO. To dzięki nim serwis lub pojedyncza jego strona może znacząco awansować w wyszukiwaniach Google. A to z kolei pomaga w dalszym prowadzeniu obranego planu marketingu internetowego.

Czym są frazy kluczowe?

Frazami kluczowymi określamy najczęściej używane słowa w środowisku online marketingu. Oczywiście jest ich naprawdę sporo, toteż dobiera się je kontekstowo, pod kątem tematyki, jaką zajmuje się dany serwis lub dana strona. Słowa kluczowe mają zastosowanie w takich obszarach marketingu internetowego, jak optymalizacja stron, content marketing (inaczej marketing treści), YouTube czy Google Ads. W dużym uproszczeniu, stanowią je wszystkie zapytania wpisywane przez użytkowników przeglądarki Google w okno wyszukiwania. Słowa kluczowe mogą znajdować się w treściach serwisów, i to ich wyszukują roboty Google, pozwalając stronie znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Mogą one składać się z dowolnej liczby słów, w związku z czym tak ważne jest, aby cała zawartość serwisu była starannie przemyślana i odpowiednio skonstruowana przez autora lub doświadczonego SEO copywritera / content marketera.

Dlaczego słowa kluczowe są istotne dla strony?

Dzięki frazom kluczowym, częstotliwości ich wyszukiwania oraz popularności w danym kontekście, można szybko i łatwo zmierzyć m.in. intencje zakupowe potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, z jakim zamiarem użytkownik wpisuje frazę do przeglądarki, każda ma pewien potencjał sprzedażowy, który przy dobrej strategii SEO można efektywnie wykorzystać. Celem każdego biznesu prowadzącego działalność „na Google” jest wyświetlanie się we wszystkich możliwych wynikach wyszukiwania na jak najwyższych pozycjach na jak największą liczbę słów kluczowych, na których koncentrujemy oferowane usługi i produkty.

Więcej o specyfice słów kluczowych i prowadzeniu dobrej strategii SEO możemy przeczytać w artykule: octamedia.pl/blog/jak-dobrac-slowa-kluczowe-pod-seo/.

Co dają nam słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, w uproszczeniu, spełniają kilka istotnych funkcji, dzięki którym są tak cenione w środowisku marketingu online. Możemy je streścić w pięciu punktach:

  1. budują architekturę strony – pozwalają ustalić kategorie oraz tagi w serwisie,
  2. dają gotowe tematy do tworzenia treści strony,
  3. wpływają na szkielet artykułu czy wpisu – decydują o kształcie nagłówków, leadów i podtytułów,
  4. pozwalają odpowiednio skonstruować i dostosować ofertę pod intencje zakupowe użytkowników,
  5. pozwalają istotnie zwiększyć widoczność serwisu lub strony w organicznych wyszukiwaniach Google.