Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie i promowanie strony internetowej w sieci było dość proste. Najważniejszym czynnikiem jaki był brany pod uwagę dla wyszukiwarki internetowej była ilość linków prowadzących do pozycjonowanego serwisu. Aktualnie jest już zupełnie inaczej. Ilość przestała mieć znaczenia, a głównym czynnikiem stała się jakość. W związku z tym zaczęto korzystania z nowych narzędzi, w tym rozpoczęto prowadzenie kampanii marketingowych w mediach społecznościowych. Zmieniła się także forma promocji.

 

Pojawił się content marketing. Ta forma marketingu internetowego polega na tworzeniu i publikowaniu unikalnych i atrakcyjnych dla użytkownika treści. Dlatego też ta forma promocji często określana jest jako marketing treści. Głównym celem marketingu treści jest trafienie do ściśle określonej grupy docelowej i zbudowanie z nią długotrwałych relacji. Na rynku istnieje wiele agencji oferujących tę metodę marketingu. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać frazę „content marketing Warszawa” i otrzymamy listę firmy, które posiadają w swojej ofercie tę formę marketingu internetowego. Oczywiście nazwę miasta wpisujemy w zależności od miejsca prowadzenia biznesu.