Media wciąż ewoluują i rozwijają się. Jeszcze kilka lat temu promocja serwisu internetowego głównie opierała się o wyszukiwarkę internetową. Działania marketingowe przede wszystkim skoncentrowane były na pozyskaniu i utrzymaniu najwyższych pozycji w wyszukiwarce. W tym celu stosowano pozycjonowanie. Nie tak dawno Internet opanowały media społecznościowe. Portali i serwisów social media powstaje coraz więcej. Także i one stały się idealnym miejscem do prowadzenia działania z zakresu marketingu internetowego. Jednak obecnie jesteśmy świadkami kolejnej rewolucji. Można ją w skrócie określić w jednym zdaniu: video rządzi! Widać do zwłaszcza o ogromnej popularności serwisu YouTube.

 

Świadczy o tym także fakt, iż inne serwisy społecznościowe coraz częściej korzystają z video i pozwalają na umieszczanie filmów z YouTube. Zauważyły to także firmy i marketerzy. Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na kampanie YouTube. Nie ma się czemu dziwić. W prosty i niedrogi sposób mogą oni dotrzeć ze swoim przekazem do milionów użytkowników. Wszystkie badania pokazują, że reklama na portalu YouTube to efektywny i skuteczny sposób prowadzenia działań marketingowych.